Stuur uw tekstbijdragen, foto's, ... naar feestvanhetbrood@gmail.com. Wij plaatsen ze graag op deze blog.

donderdag 1 december 2011

Staat "Brood" synoniem voor "Eucharistie"?

Koen en medewerkers, moge de Heer dit project zegenen.
Een vraag, staat "Brood" hier ook synoniem voor de EUCHARISTIE?
Zo ja, dan zou ik persoonlijk dat betreuren.
Ik vraag mij af, begrijpen jongeren en ook sommige volwassenen, het verschil tussen "Brood" en de Eucharistie?

Ik wil geen spelbreker zijn, maar stel mij alleen deze vraag.
Kan u dat misschien duidelijker maken aub?

ria

1 opmerking:

  1. Beste Ria,

    Het "Brood" in het "Feest van het brood" verwijst naar het eucharistische Brood, maar ook naar het brood dat we delen met de behoeftigen. In die zin is er een dubbele verwijzing naar enerzijds de Eucharistie en anderzijds de diaconie (dienstbaarheid), twee aspecten die tijdens het "Feest van het brood" ruime aandacht zullen krijgen. Vanwaar jouw bezorgdheid?

    BeantwoordenVerwijderen